خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی

تلویزیون های LCD،LED و پلاسما،با انواع مدل ها و قیمت های متنوع به سرعت جایگزین تلویزیون های کاتدی (CRT) در منازل ما شده اند.شیوه کار این تلویزیون ها با مدل های پیشین بسیار متفاوت بوده و به طبع مشکلات و ایرادات فنی آنها نیز با مدل های CRT فرق دارد.در صورت بروز هر گونه ایراد فنی،درست ترین راه ممکن تماس با خدمات تعمیر تلویزیون است تا از محصول پشتیبانی کرده و به آن سرویس دهد

خرابی پنل

یکی از بزرگترین مشکلات تلویزیون ها،خرابی در پنل است.این مشکلات در اشکال متفاوت ظاهر میگردد.

خرابی پنل

شکل-خرابی پنل

مشکل اول خرابی پنل وجود خط افقی در تصویر یکی از شایعترین موارد خرابی است.هیچ دلیل خاصی برای به وجود آمدن این مشکل وجود ندارد و تنها استفاده طولانی مدت و گرما میتواند از دلایل آن باشد.برخی مدل ها با استفاده پنل های کم کیفیت،بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.لازم به ذکر است که تمامی نمایشگرها شامل لپ تاپ،تلویزیون و مانیتور ممکن است دچار این ایراد بشوند و تنها راه حل تعویض پنل بوده و یا اینکه با این خط عصبی کننده به تماشای تصاویر بپردازید.

مشکل دوم خرابی پنل اختلال در تصاویر و بهم ریختگی کلی اما بر مبنای یک شکل فیزیکی منظم است.در این مورد هم هیچ راهی به جز تعویض پنل نخواهد بود.

مشکل سوم خرابی پنل تاریکی و کم نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر است.

مشکل چهارم خرابی پنل مربوط به بهم ریختگی رنگها،اضافه شدن غیر عادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ایی غیر عادی از یک عدد و یا بیشتر است.این مشکل به ابتدایی ترین لایه پنل یعنی (Liquid) باز میگردد.در این مورد نیز هیچ راه حلی به جز تعویض پنل وجود ندارد.

مشکل پنجم

خرابی پنل از مشکلات پنل،مربوط به سوختگی پیکسل ها است.هر پیکسل شامل ۳ عدد ساب پیکسل برای ایجاد رنگ است.این پیکسل ها به صورت گروهی و توسط ترانزیستورهایی کنترل میگردند.در صورت بروز هر گونه مشکل در بخش های ذکر شده،پیکسل به حالت خاموش در آمده که به آن در اصطلاح پیکسل سوخته هم اطلاق میگردد.در صورت بروز این مشکل از انجام راه های سنتی مانند فشار با سوزن بپرهیزید زیرا فقط باعث تشدید وضعیت خواهید شد.

طبق یک استاندارد جهانی هیچ شرکتی کمتر از ۳ پیکسل سوخته در یک صفحه را جزو گارانتی نمیداند و سرویس تعمیرات رایگان فقط به پنل هایی با ۳ پیکسل سوخته و یا بیشتر تعلق میگیرد.

در تکنولوژی های جدید این مشکلات بسیار کمتر شده است و تعداد این موارد در فناوری هایی مانند OLED و SUHD بسیارکمتر است.اما به همان اندازه که پیکسل سوختگی وجود دارد،روشن ماندن یک پیسکل و مشکل در فیلتر آن نیز وجود دارد.به زبان ساده تر یعنی یک پیکسل و یا تجمعی از تعدادی پیکسل در آن واحد کارایی خود را از دست داده و با نور سفید روشن میمانند.

مشکل ششم خرابی پنل کند شدن تصویر تلویزیون است.
این ایراد بیشتر در تلویزیونهای سامسونگ و سونی دیده می شود و تصاویر به حالت اسلوموشن نمایش داده می شود و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود. این کند شدن تصویر به علت عدم واکنش صحیح پنل به اطلاعات وارد شده و پاسخگویی پیکسل ها است.

آبخوردگی پنل تلویزیون :

بسیاری از مراجعین از شنیدن این عبارت تعجب می کنند و فکر می کنند منظور ریخته شدن یک لیوان آب روی تلویزیون است اما آبخوردگی پنل تلویزیونهای ال ای دی و ال سی دی عبارتی است که برای نفوذ مایعات پاک کننده مانند شیشه شوی از فاصله بسیار کم بین قاب و صفحه نمایش تلویزیون بکار برده می شود.

در هنگام تمیز کردن تلویزیون به علت اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی صفحه ، این مایعات که معمولا رسانا هم هستند از پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل تلویزیون باعث اتصال پین های مختلف این فلت ها به هم می شوند که برخی از آنها ولتاژ و برخی دیگر اطلاعات تصویر هستند.

رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه ، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس می شود و عیوب ظاهری مختلفی را باعث می شود که خطوط رنگی عمودی ، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر ، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون از معروفترین آنها هستند

خرابی پنل

 

و ایرادهای دیگری نیز وجود دارد که نمی توان به همه آنها پرداخت ، در صورت نیاز با بخش مشاوره تماس و اطلاعات کامل تری دریافت کنید.
تعمیرگاه تلویزیون ال جی

تلفن :  ۶۶۷۱۶۶۰۱-۶۶۷۲۷۷۶۶

 


4 دیدگاه برای “خرابی پنل – تعمیر پنل تلویزیون ال ای دی”

  1. سلام. مدتی است مایع سفید رنگی از پشت تلویزیون روی میز می بینم. به نظرتون مشکل از کجاس؟ نوع تلویزیون ال جی ال ای دی . ممنون

  2. سلام
    ال ای دی مدل۴۶ اینچ پلیپس داریم از امروز لکه ابر مشکی رنگی از وسط قسمت بالا ایجاد شده است که پارسال هم از قسمت های گوشه بالا همین مشکل داشت که پنل رو عوض کرد
    به نظرتون باز هم مشکل پنل هست؟
    ممنون

  3. سلام تصور تلوزیون نیست ولی صدا دارد ولی یکی اورددیم سوکت هارو جابجا کرد تصویر نیمی از صفحه بود نیمی از ان سفید بود اشگال ان از چیه مدل تلوزیون ال جی Lv34000 42اینچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم