نمایشگرهای گیمینگ ایسوس
در ۵ سال گذشته شرکتهای تایوانی توانستند گوی سبقت را در زمینه تولید نمایشگرهای گیمینگ از کرهایها بربایند و طبق آخرین گزارش مراکز آماری معتبر جهانی، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۷۱ درصد از نمایشگرهای گیمینگ تولید شده از مبدا تایوان بود.
نمایشگرهای گیمینگ ایسوس
در این بین ۵ شرکت ایسوس، ایسر، بنکیو، AOC و سامسونگ به ترتیب بیشترین سهم بازار و تولید را داشتهاند. این در حالی است که از رشد نمایشگرهای گیمینگ در سال ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ درصد بوده و عددی نزدیک به ۲٫۵ میلیون نمایشگر گیمینگ با نرخ تازهسازی بالای ۱۰۰ هرتز است و برآورد این رده در سال ۲۰۱۸ فروش بیش از ۳٫۷ میلیون مانیتور در جهان خواهد بود.
پیشتازی ایسوس در طراحی نمایشگرهای گیمینگ
صاحبنظران بازار نمایشگر بر این باورند که از سال ۲۰۱۰ نمایشگرهای LCD معمولی با کاهش تقاضا روبرو شد و شرکتهای تولید کننده ناگزیر به سمت تولید محصولات گیمینگ سوق داده شدند. در این بین ایسوس توانسته در ۵ سال اخیر بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهد و به نوعی رهبری بازار را به دست گیرد.
طراحی و فناوریهای خاص ایسوس این روزها تقریبا در حال کپی شدن در برندهای دیگر است و این سند اثباتی بر ایدهگیری سایرین از فلسفه طراحی گیمینگ ایسوس است.
درخشش ایسوس دراین زمینه بی شک به خط تولید ویژه گیمینگ خود یعنی ROG باز میگردد. به نقل از رسانههای معتبری چون Digitimes و Trendforce، ایسوس توانسته با ابتکار خاص خود، همواره نظر گیمرها را در خرید نمایشگرهای رده بالا به خود جلب کند.
موفقیت ایسوس در کنار کیفیت مثالزدنی محصولات خود، بی شک مدیون ارتباط مستقیم سایر محصولات سبد کالای گیمینگ ROG با یکدیگر است. ویژگیهای مشترک میان آنها همچون AuraSync، یا طراحیهای همسان ROG از دلایل موفق ایسوس در عرصههای مختلف است. ایسوس از سال ۲۰۱۰ در خط تولید گیمینگ خود محصولات جانبی گیمینگ را اضافه و در سال ۲۰۱۶ با کاملترین سبد کالای تجهیزات گیمینگ توانست بار دیگر قدرت تیم خلاق طراح خود را به همه نشان دهد. در حال حاضر موفقیتهای ایسوس در کسب عناوینی چون برند نخست گیمینگ در جهان، و تاییدیههایی برای محصولات خود در جوامع معتبری مثل مجمع رسانههای سخت افزاری اروپا و جوایز احتصاصی طراحی، برند ایسوس و ROG را به عنوان یکی از خواستنیترین برندهای گیمینگ در جهان تبدیل کرده است.