فناوری ACR

تشخیص خودکار محتوا ( ACR ) یک فناوری است که برای شناسایی محتوای پخش شده در یک دستگاه رسانه ای یا ارائه شده در یک فایل رسانه ای استفاده می شود. دستگاه‌های دارای ACR می‌توانند امکان جمع‌آوری اطلاعات مصرف محتوا را به‌طور خودکار در سطح صفحه نمایش یا خود بلندگو، بدون هیچ ورودی یا تلاش مبتنی بر کاربر انجام دهند.

شکل1- تشخیص خودکار محتوا ( ACR )

فناوری ACR – افشاگری بزرگ: تلوزیون‌های سامسونگ و ال جی جاسوسی می‌کنند!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی با استفاده از فناوری ACR و رصد عادت تماشای محتوا از کاربران جاسوسی می‌کنند.

دو غول تکنولوژی سامسونگ و ال جی به‌عنوان بزرگترین تولیدکنندگان تلویزیون در جهان شناخته می‌شوند. با این حال یک فناوری جدید درون این محصولات می‌تواند حریم خصوصی کاربران را به خطر بیاندازد.

محققان کالج لندن، تحلیل وسیعی در مورد فناوری «شناسایی خودکار محتوا» (ACR) برای درک عادت های تماشای کاربران در تلویزیون های هوشمند انجام داده‌اند‌. اما این فناوری چگونه می‌تواند از مردم جاسوسی کند؟

فناوری ACR

جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی با تکنولوژی ACR

طبق یافته های محققان، تلوزیون‌های هوشمند سامسونگ و ال جی، و همچنین سایر دستگاه های مجهز به تکنولوژی (ACR)، داده‌هایی درباره محتوایی که کاربران تماشا می‌کنند را بدون در نظر گرفتن آنکه حتی برنامه مذکور مربوط به سیستم‌های پخش محتوا یا دستگاه‌های خارجی متصل شده از طریق پورت HDMI است را رصد می‌کنند.

اکثر مدل‌های تلویزیونی محبوب از ACR، نوعی فناوری نظارت بر تبلیغات استفاده می‌کنند که اطلاعات مربوط به هر چیزی را که تماشا می‌کنید جمع‌آوری می‌کند . سپس تولیدکنندگان ازاین داده‌ها برای شناسایی اولویت‌های مشاهده کاربران استفاده می‌کنند و آنها را قادر می‌سازد تا تبلیغات بسیار هدفمندی ارائه دهند.

این تحقیقات نشان داد تمام تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون‌های هوشمند از جمله سامسونگ و ال جی این فناوری را به کار می‌گیرند. این فناوری حتی هنگامیکه از نمایشگر در حالت هوشمند استفاده نمی‌شود، نیز فعال است . جاسوسی تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی و سایر تولیدکنندگان، نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی ایجاد نموده است.

شکل2- فناوری ACR

فناوری شناسایی خودکار محتوا چگونه کار می‌کند؟

ACR این‌کار را با گرفتن اسکرین شات های مداوم و ارجاع متقابل آنها با پایگاه داده وسیعی از محتوای رسانه ای و تبلیغات انجام می‌دهد. این فناوری می‌تواند تا ۷۲۰۰ تصویر در ساعت یا تقریباً دو تصویر در هر ثانیه ثبت و شناسایی کند. این فناوری با ردیابی گسترده محتوای مورد علاقه کاربران، بینش‌های پول‌سازی را برای بازاریابان و توزیع‌کنندگان محتوا ارائه می‌دهد، زیرا می‌تواند ارتباط بین اطلاعات شخصی بینندگان و محتوای ترجیحی آنها را آشکار کند.

با درک محتوای مورد علاقه و جذاب کاربران، بازاریابان می‌توانند درباره توصیه‌های محتوا برای ایجاد مکان‌های تبلیغاتی سفارشی تصمیم بگیرند. با این حال اطلاعات حساس جمع‌آوری‌شده از طریق ACR می‌تواند مورد بهره‌برداری یا سوء استفاده قرار گیرد، که ممکن است منجر به خطرات امنیتی و یا حتی سرقت هویت شود.

از آنجایی که ACR به صورت مخفیانه در پس زمینه فعالیت می کند، بسیاری از ما حتی از حضور فعال آن هر بار که از نمایش های مورد علاقه خود لذت می بریم آگاه نیستیم. اشتراک‌گذاری بی‌درنگ عادت‌ها و ترجیحات تماشای محتوا، ما را در معرض خطرات بالقوه حریم خصوصی قرار می‌دهد. انصراف از استفاده از ACR نیز پیچیده و گاهی چالش برانگیز است. حتی فعال کردن گزینه عدم ردیابی همیشه به توقف جمع آوری داده منجر نمی گردد.

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم