تلویزیون ، چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم

اصول نگهداری و مواظبت از تلویزیون :نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات می نواند بر طول عمر و راندمان کاری انها تاثیر بسزایی بگذارد .

تعمیرگاه تلویزیون ال جی
تلفن :۶۶۷۲۷۷۶۶- ۶۶۷۱۶۶۰۱
 

تلویزیون

اصول نگهداری و مواظبت از تلویزیون

نگهداری و مراقبت صحیح از وسایل و تجهیزات می نواند بر طول عمر و راندمان کاری انها تاثیر بسزایی بگذارد . خانواده تلویزیون ها نیز ، از این قاعده مستثنا نبوده و با استفاده صحیح و مراقبت لازم از آنها می توان در دراز مدت ، از افت کارایی آنها جلوگیری کرد .

این روزها هم در هر خانه ای یک یا ۲ تلویزیون دیده می شود و با توجه به بازار نا بسامان تلویزیونها در این روزها که بخشی از ان مربوط به قیمت سرسام آور ارز می شود ، باید تدابیری برای مواظبت از تلویزیون اندیشید تا کمترین میزان صدمه و آسیب به آن وارد شده و در نتیجه مجبور نباشید هزینه هنگفتی را بابت خرید یک تلویزیون جدید بپردازید . به همین دلیل ، در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارهای مختلف به جهت نگهداری و مراقبت از تلویزیون آشنا سازیم تا هم راندمان کاری تلویزیون خود را بالا ببرید و هم در مصرف بر ق آن ، حداکثر صرف جویی را اتخاذ نمایید .

۱. پیش از هر چیز، دفترچه راهنما تلویزیون را به‌ طور کامل مورد مطالعه قرار دهید تا از جزئیات استفاده صحیح از دستگاه مطلع شوید . ( بسیاری از اطلاعات از جمله کانفیگ محصول و نحوه نگهداری از آن ، در این دفترچه ها درج شده است . )

۲. مکان استقرار دستگاه، بایستی از نور مستقیم آفتاب به دور بوده و حتی الامکان نور کمتری روی صفحه تابیده شود تا از انعکاس‌های رنگی و نوری اطراف پیشگیری به‌عمل آید. ( تابش مستقیم نور به داخل پنل ، باعث تاری دید می شود . )

۳. گیرنده شما نباید در معرض رطوبت باشد و باید از دستگاه‌های حرارتی، رادیاتورها و نور آفتاب فاصله داشته باشد.

۴. دقت کنید سوراخ‌های تهویه پشت دستگاه پوشانده نشود تا تبادل حرارتی و خنک شدن تلویزیون به سهولت انجام گیرد . ( هر چد وقت یک بار ، دریچه های تویه هوا را با یک پارچه نرم تمیز کنید . )

۵. چنانچه دستگاه، داخل محدوده ای پوشیده مثل دکور یا دیوار پیش ساخته قرار داده می‌شود ، اطراف گیرنده می‌بایستی خالی باشد تا گردش هوا به خوبی صورت پذیرد.

۶. دقت کنید میز تلویزیون از استحکام کافی برخوردار باشد ؛ به گونه‌ای که عدم تعادل دستگاه که به واسطه پایه ناهماهنگ می باشد ، منجر به سقوط دستگاه نشود.

۷. از قرار دادن وسائل اضافی همچون گلدان، لیوان آب، ساعت، سوزن و سنجاق و مانند این‌ها ، در نزدیکی دستگاه جداً خودداری کنید.

۸. هرگز تلویزیون را در محلی که نزدیک در و پنجره می‌باشد و بدین ترتیب در معرض جریان هوا قرار می‌گیرد ، قرار ندهید.

۹. به محض مشاهده ریختن آب و یا هر گونه مایع دیگری بر روی تلویزیون ، آن را سریعاً پاک کنید . چون ممکن است مایع به داخل منافذ ، نفوذ کرده و در نتیجه ، جرقه الکتریکی به وجود آید که در اینصورت ، خسارات جبران ناپذیری به دستگاه شما وارد می گردد .

۱۰. تلویزیون را هرگز نزدیک منابع گرما و یا زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید . چرا که در طولانی مدت ف باعث ذوب شدن چیپ های تلویزیون می شود . ( به خصوص در مناطق گرمسیر )

شکل-تلویزیون،اصول نگهداری و مواظبت از تلویزیون

۱۱. روی تلویزیون پارچه و یا رو انداز قرار ندهید .

۱۲. با پارچه خیلی خیس گیرنده را تمیز نکنید. زیرا در گشوه و کنار تلویزیون ( به خصوص پنل ) ، الکترسیته ساکن وجود دارد .

۱۳. به‌هنگام رعد و برق ، حتماً دو شاخه گیرنده را از برق بکشید و اگر قصد دارید از منزل خارج شوید و هوا ابری به‌نظر می‌آید ، بهتر است حتماً این کار را انجام دهید. همچنین به جهت احتیاط بیشتر ، از گیرنده استفاده نکنید و برای ایمنی ، سیم آنتن آن را نیز قطع نمائید.

۱۴. از وارد آوردن هرگونه ضربه‌ای به گیرنده خودداری نمائید ؛ به خصوص تلویزیونهای LED که ظرافت بسیاری دارند .

۱۵. به‌هنگام زدن دو شاخه به پریز، سیم آن را نگیرید .

۱۶. به‌ منظور جلوگیری از واژگون شدن دستگاه، به ‌ویژه در خانه‌هائی که بچه‌های کوچک دارند، می‌‌توان با استفاده از ابزار خاص آن را به دیوار و یا زیر گیرنده پیچ کرده و ثابت نمود. ( میزهای LCD امروزی ، قابلیت این کار را در اختیارتان قرار خواهند داد . )

۱۷. نگهداری درست از گیرنده، مصرف آن را کاهش می‌دهد. بیش از هر چیز توجه کنید که دستگاه را در نزدیکی منابع حرارت‌زا (شوفاژ و …) قرار ندهید تا در خنک شدن آن خللی ایجاد نشود .

۱۸. گیرنده را طوری در اتاق قرار دهید که نزدیک‌ترین بیننده به آن ، حدود ۳ متر فاصله داشته باشد.

۱۹. با توجه به وضع تاسف بار برق و نوساناتی که وجود دارد ، استفاده از یک محافظ و ترانس خودکار با ولتاژ مناسب ، برای مواظبت از تلویزیون ضروری است.

۲۰٫ شیشه گیرنده را با یک پارچه از جنس کتان پاک کنید. هرگز از مایعات پاک کننده و تمیز کننده‌های شیمیائی استفاده نکنید چرا که آنها می‌توانند به پنل ، شدیداً آسیب رسانند. برای تمیز کردن پنل گیرنده ابتدا می بایست آب را بر روی پارچه موجود ریخت و سپس پارچه را ، به آرامی بر روی صفحه گیرنده بکشید . البته در بعضی از موارد مشاهده می شود که ابتدا بر روی صفحه نمایش آب ریخته و سپس با پارچه بر روی ان می کشند که این عمل ، نادرست می باشد .

تعمیرگاه تلویزیون  ال جی مجاز ۵۲۶۰۲۲

تلفن : ۶۶۷۲۷۷۶۶- ۶۶۷۱۶۶۰۱

منبع

3 دیدگاه برای “تلویزیون ، چگونه از تلویزیون خود مراقبت کنیم”

  1. سلام ببخشید من برای خودم یه تلوزوین ۴۹ اینچ خریدم فقط برای بازی الان حدود ۲ هفتس بازی نمیکنم روشم با پارچه پوشوندم که خاک نگیره ایا مشکلی داره؟ اگه مشکل داره یه توضیح بدید چرا روی تلوزیون با پارچه نپوشونیم

    1. سلام موقعی که تلویزیون خاموش است اگر با پارچه پوشانده شود هیچ مشکلی ندارد و کار خوبی نیز می باشد.
      موفق باشید.

  2. سلام ببخشید یه سوال خیلی مهم داشتم اینه که اتاق من نزدیک به اشپز خونس میگم این بخار.بوی غذا اینجور چیز ها باعث خرابی تلوزیون.کامپیوتر.ps4 میشه؟ لطفا جوابم بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم