تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 معرفی اجمالی

معرفی اجمالی محصول تلويزيون ال اي دي هوشمند ال جي مدل ۴۹SJ80000 سايز ۴۹ اينچ

تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000

شکل -تلويزيون ال جي مدل 49SJ80000

تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000

تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 از تلویزیون‌های هوشمند و بسیار خوش‌ساخت برند «ال‌جی» (LG) است که با تکنولوژی Nano Cell طراحی شده است. این تکنولوژی روش پیشرفته‌ای برای ساخت صفحه‌نمایش‌هاست که در لایه‌های LED یک صفحه‌ی ساخته‌شده از مواد نانو به کار می‌‎رود.
این امر باعث می‌شود کیفیت رنگ و تصویر به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند. کیفیت تصویر این مدل ۴K است و امکان تماشای فیلم، سریال یا هر فایل تصویری پرحجم و باکیفیت را فراهم می‌کند.

البته توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید به کیفیت‌ تصویر واقعی آن پی ببرید، باید از فایل‌های پرحجم استفاده کنید.
رزولوشن صفحه‌نمایش ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل است و تصویری واضح و بسیار باکیفیت را نمایش می‌دهد. تمامی امکانات مذکور در صفحه‌نمایشی ۴۹اینچی و تخت به پخش گذاشته می‌شوند. سیستم‌صوتی تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 از نوع ۲کاناله است.
این عدد وجود دو عدد اسپیکر در سیستم‌صوتی تلویزیون را نشان می‌دهد. توان هر یک از اسپیکرها و ساب‌ووفرها ۱۰ وات است که درمجموع ۲۰ وات صدا تولید می‌کنند.
فرمت‌های صوتی Clear Voice III، DTS و Dolby Digital برای این تلویزیون خوش‌ساخت تعبیه شده‌اند که باعث می‌شوند صدا با وضوح و کیفیت بسیار خوبی تولید شود.

این مدل گیرنده‌ی ‌دیجیتال داخلی با تیونر DVB-T2 دارد که کمک می‌کند تمامی شبکه‌های صداوسیما را تنها با اتصال یک عدد آنتن دریافت کنید؛ درنتیجه به تهیه‌ی گیرنده‌ی ‌دیجیتال خارجی نیازی ندارید.
می‌توانید با اتصال کابل LAN یا اتصال بی‌سیم Wi-Fi به اینترنت متصل شده و از امکانات هوشمند تلویزیون بهره‌مند شوید.

این تلویزیون سه عدد پورت USB دارد که امکان اتصال فلش‌مموری یا هارداکسترنال را برای کاربران فراهم می‌کند. از این طریق می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری دلخواهتان را به تلویزیون منتقل کنید.
برای اتصال پخش‌‌کننده‌های صوتی‌وتصویری مانند پخش‌کننده‌های DVD می‌توانید از چهار درگاه HDMI درنظرگرفته‌شده برای تلویزیون استفاده کنید.

همچنین خروجی صدای اپتیکال تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 امکان اتصال ساندبار و سینمای خانگی و سایر سیستم‌های صوتی را به تلویزیون فراهم می‌کند. همچنین با تهیه‌ی یک هدفون با کابل بلند، می‌توانید بدون ایجاد مزاحمت برای سایر افراد، به تماشای تلویزیون بپردازید.
جالب است بدانید، تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 از تکنولوژی بلوتوث هم پشتیبانی می‌کند و اتصال بی‌سیم به سایر دستگاه‌های دیجیتالی را فراهم می‌آورد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این تلویزیون از نوع هوشمند است. سیستم‌عامل ۴۹SJ80000، WebOS 3.5 است که امکانات متعددی را برای کاربر فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش Nano Cell

وقتی تکنولوژی Nano Cell برا یک تلویزیون به کار می‌رود، رنگ‌های تصویر آن غنی‌تر شده و زاویه‌دیدش گسترش پیدا می‌کند. این نوع از صفحه‌نمایش با به‌کارگیری مواد نانوکریستال در ساخت آن‌ها تولید می‌شوند.
وجود این مواد باعث می‌شود رنگ‌های تصویر بدون اعوجاج بوده و به‌خوبی تفکیک شوند. این تکنولوژی درواقع نسل جدیدی از LCD ها محسوب شده که تحول عظیمی در نمایش تصاویر به وجود آید.
همچنین طیف رنگی گسترده‌ای که در این صفحه‌نمایش به وجود می‌آید باعث می‌شود تصویر بسیار طبیعی‌تر به نظر برسد. گفتنی است با داشتن تلویزونی که با این تکنولوژی طراحی شده است، تمامی زوایای سالن برای تماشای تلویزیون مناسب خواهد بود.

تصویر ۴K
درحال‌حاضر رزولوشن ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ که نشان‌دهنده‌ی کیفیت‌تصویر ۴K است، بهترین و واضح‌ترین تصویر در تلویزیون‌های خانگی به حساب می‌آید. البته برای بهره‌مندی این کیفیت‌تصویر باید به فایل تصویری ۴K دسترسی داشته باشید.
در این صورت پراکندگی ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل در صفحه‌نمایشی ۴۹اینچی، یکی از واضح‌ترین تصاویری را که تا به امروز دیده‌اید، خلق می‌کند. نرخ به‌روزرسانی تصویر در این مدل ۱۰۰هرتز است و سرعت بسیار خوبی در نمایش فریم‌های فیلم دارد.

زاویه دید این تلویزیون بسیار وسیع است که باعث می‌شود بتوانید از زوایای گسترده‌ای صفحه‌نمایش تلویزیون را ببینید. درنتیجه نیازی نیست که حتماً در مکان خاصی برای دیدن تلویزیون بنشینید.
تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 با قابلیت True Color Accuracy با استفاده از رنگ‌پردازی پیشرفته‌تر، از مخلوط‌ شدن رنگ‌ها بایکدیگر جلوگیری کرده و باعث می‌شود تصویری طبیعی‌تر داشته باشید.

همچنین قابلیت ارتقاء تصاویر باعث می‌شود که تصاویر کم‎کیفیت تا حدودی بهبود یابند و با وضوح و شفافیت بیشتری به نمایش گذاشته شوند.
می‌توانید روی تصویر دلخواه خود زوم کنید و جزئیات بیشتری از تصویر را ببینید. البته این قابلیت نیز با وجود فایل باکیفیت تصویری کیفیت خوبی به کاربر ارائه می‌کند.

پشتیانی از HDR
اخیراً نام فناوری HDR را در محصولات دنیای تکنولوژی زیاد می‌شنویم. این اصطلاح سابقاً در دنیای عکاسی رایج بوده و حالا با روی کار آمدن کنسول‌های بازی خانگی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، بیش از گذشته به کار برده می‌شود.

معمولاً در تلویزیون‌ها شاهدیم که هنگام کنار هم قرار گرفتن نقاط بسیار تیره و بسیار روشن، یکی از این دو قربانی آن یکی می‌شود و تنها یک رنگ به‌خوبی نمایش داده می‌شود.
کاربرد فناوری HDR این است که در نقاط بسیار تیره و بسیار روشن تصویر، بازهم شاهد رنگ‌های شارپ و جزئیات بالایی هستیم.

حالا به لطف دستگاه‌هایی از قبیل کنسول‌های بازی جدید که چنین محتواهایی را پخش می‌کنند و تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 که می‌تواند این تصاویر را نمایش دهد، شاهد دنیای جذاب‌تری از رنگ و تضاد و کنتراست در کنار هم هستیم.

صدا
استفاده از دو بلندگوی مدرن و ساب‌ووفرها در این دستگاه، صدایی قدرتمند، تفکیک شده و شفاف را به گوش کاربر می‌رساند.

این صدا که از طریق دو کانال به گوش کاربر می‌رسد توسط فناوری Ultra Surround و Clear Voice III پشتیبانی شده و تجربه‌ی جالب‌توجهی از شنیدن صدای فراگیر و شفاف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
برای یک سالن جمع‌وجور و کوچک کیفیت سیستم صوتی این تلویزیون در حدی است که با تکیه‌بر پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای LG می‌تواند نقش یک سیستم صوتی خانگی را برای شنیدن روزمره‌ی موسیقی ایفا کند.

توجه داشته باشید کیفیت‌صدای این پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای با پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج فایل‌های صوتی دست کاربر را در انتخاب از آرشیو فایل‌های صوتی خود باز می‌گذارد.
درصورتی‌که عادت به استفاده از یک سیستم‌صوتی قوی‌تر را دارید، می‌توانید با تهیه‌ی یک ساندبار مجزا و اتصال آن از طریق درگاه اپتیکال یا بلوتوث به تلویزیون، خروجی صوتی تلویزیون را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.
درمجموع در کنار کیفیت و امکانات بسیار خوب تصویر، LG با به‌کارگیری یک سیستم صوتی متناسب با ابعاد تلویزیون، پخش تصویر و صدا را با یکدیگر هماهنگ کرده است.

امکانات
تلویزیونی هوشمند با سیستم‌عامل WebOS 3.5 است. این رابط هوشمند، دسترسی کاربر را به منوی اصلی و اپلیکیشن‌های تلویزیون افزایش می‌دهد. می‌توانید با خریداری حساب‌کاربری، اپلیکشن‌های دلخواهتان را دانلود و نصب کنید.
قابلیت‌های هوشمند WiDi و Miracast نیز برای تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 تعبیه شده است تا بتوانید تصاویر درحال‌پخش از تلویزیون و سایر دستگاه‌های دیجیتالی را با تلویزیون به اشتراک بگذارید.
برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها می‌توانید اپلیکیشن LG TV Plus را دانلود و نصب کنید. پردازنده‌ی این تلویزیون ۴هسته‌ای است. این امر نشان‌گر قدرت بالای آن در پردازش تصاویر درحال‌پخش است.
توجه داشته باشید که منوی WebOS 3.5 در کشورهای مختلف متفاوت است. گیرنده‌دیجیتال داخلی این تلویزیون باعث می‌شود بتوانید تنها با نصب یک آنتن رومیزی یا هوایی به تلویزیون تمامی شبکه‌های صداوسیما را دریافت کنید.
درصورتی‌که اپلیکیشن LG TV Plus را روی موبایل خود نصب کنید، می‌توانید با راحتی بیشتری از امکانات هوشمند تلویزیون بهره‌مند شوید. یکی دیگر از قابلیت‌های رایج تلویزیون‌های ال‌جی Simplink است.

این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند تنها با استفاده از یک ریموت‌کنترل، تمامی دستگاه‌های صوتی و تصویری ال‌جی خود را کنترل کنند.
البته توجه داشته باشید برای بهره‌مندی از این قابلیت تمامی دستگاه‌ها باید قابلیت Simplink را داشته باشند. با استفاده از یک کابل LAN و اتصال تلویزیون به شبکه‌های خانگی می‌توانید فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته‌اید را استفاده کنید.
ورودی و خروجی
یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهمی که هنگام انتخاب تلویزیون باید در نظر داشت، ورودی و خروجی‌های دستگاه است. این تلویزیون خوش‌ساخت، دارای سه عدد پورت USB است.
این پورت‌ها وظیفه‌ی اتصال فلش‌مموری به تلویزیون را برعهده دارند. می‌توانید فیلم، انیمیشن، سریال و حتی موسیقی‌های موردعلاقه‌ی خود را به یک فلش‌مموری یا هارداکسترنال انتقال دهید و با اتصال آن به تلویزیون، از اطلاعات خود استفاده کنید.

وجود چهار عدد پورت HDMI نیز، امکان انتقال تصاویر را از سایر دستگاه‌ها دیجیتالی به تلویزیون با کیفیتی بالا فراهم می‌کند. تعدد این درگاه‌ها، باعث می‌شود که بتوانید هم‌زمان چند پخش‌کننده را به آن متصل کنید.

با اینکه اکثر دستگاه‌های دیجیتالی مجهز به پورت HDMI هستند، برای این تلویزیون یک درگاه کامپوننت نیز درنظر گرفته شده است. اتصال این تلویزیون به اینترنت از دو راه پورت LAN و اتصال بی‌سیم Wi-Fi انجام می‌گیرد.
برای کاربرانی که خروجی صدای این تلویزیون کافی نیست، یک عدد خروجی صدای اپتیکال درنظر گرفته شده تا بتوانند سیستم صوتی مجزای خود را به آن متصل کنند.

همچنین درصورتی‌که عادت به استفاده از هدفون دارید و ترجیح می‌دهید بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران از تلویزیون استفاده کنید، درگاه هدفون این تلویزیون برای شما بسیار کارآمد واقع می‌شود. البته می‌توانید از طریق بلوتوث داخلی آن، هدفون‌های بلوتوثی را نیز به دستگاه متصل کنید.
و در پایان
برای خانه‌ای که یک سالن متوسط و نسبتا کوچکی دارد، تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 با کیفیت‌تصویر ۴K یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.
ممکن است سیستم‌صوتی این مدل برای کاربران به اندازه‌ی کافی خوب نباشد و نیاز به سیستم صوتی مجزا احساس شود.

قابلیت‌های متنوع صوتی و تصویری آن باعث می‌شود بتوانید از امکانات مدرن دنیای صدا و تصویر بهره‌مند شوید و از دیدن فیلم، انیمیشن یا سریال محبوب خود لذت ببرید.
توجه داشته باشید، با دیدن شبکه‌های تلویزیونی از این مدل، کیفیت برنامه‌ها ۴K نمی‌شود. بهره‌مندی از این کیفیت بسیار خوب و پرحجم تنها در صورتی ممکن است که محتوای ۴K به تلویزیون متصل کنید.

درگاه‌های ارتباطی آن با توجه به امکانات تلویزیون کامل و کارآمد هستند و باعث می‌شود کاربر به‌راحتی اطلاعات دستگاه دلخواهش را به تلویزیون منتقل کند.
با توجه به اینکه محتوای HDR و ۴K به‌تدریج رایج و فراگیر می‌شوند، می‌توان گفت که تهیه‌ی این محتوا کار سختی نیست و می‌تواند به‌راحتی در دسترس تمامی کاربران قرار بگیرد. برای کاربران حرفه‌ای این تلویزیون خوش‌ساخت، یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

نقاط قوت

تکنولوژي Nano Cell
تکنولوژي HDR10
تکنولوژي بلوتوث
سيستم‌عامل WebOS 3.5
درگاه‌هاي ارتباطي متنوع

digikala

یک دیدگاه برای “تلويزيون ال جي مدل ۴۹SJ80000 معرفی اجمالی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم