فناوری های ۸K و تلویزیون

کیفیت ۸k به حدی است، که تشخیص تصویر از واقعیت را برای اشخاص دشوار می کند و این پدیده را می توان کامل ترین شکل تلویزیون به شمار آورد.

شکل1-فناوری های 8K

فناوری های ۸K می تواند به زودی محبوب مردم جهان شود؟


تلویزیون و فناوری ۸K از ابتدای سال جاری میلادی به صورت جدی پیگیری شده و شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی، نخستین ۸Kهای خود را برای مصارف خانگی معرفی کرده اند. اما با توجه به این مسئله که رزولوشن ۴K هنوز هم در برخی کشورها نظیر ایران با محدودیت های محتوا روبرو هستند، نرخ رشد تلویزیون و تکنولوژی های ۸K چندان سریع نیست.

از سوی دیگر سازندگان فیلم های سینمایی و محتوا نیز برای تصویر برداری و ارائه محصولات خود، نیازمند هزینه های بیشتری است که در حال حاضر در بهترین حالت با رزولوشن ۴K فیلم برداری می گردد. در همین راستا ResearchandMarkets گزارشی را منتشر کرده است؛ در شرایطی که از سال ۲۰۱۷ درآمد فناوری ۸K به ۲ میلیارد دلار سیده بود، انتظار می رود که این رقم در طی ۷ سال به مبلغ قابل توجهی برسد.

موسسه ResearchandMarkets در گزارش تحلیلی خود اعلام کرده است که درآمد حاصل از فناوری های ۸K طی ۷ سال و در سال ۲۰۲۶ میلادی، به رقم ۶۸ میلیارد دلار خواهد رسید. هر چند که این رشد چندان سریع نخواهد بود، اما به ارقام قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر، این گزارش باعث می شود تا سازندگان محتوا، سازندگان بازی، فیلم های سینمایی و … از همین حالا به فکر سرمایه گذاری بر روی این فناوری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم