تلویزیون‌های هوشمند نانوسل ال ‌جی

ال جی ۱۲مدل تلویزیون ۸K و ۴K جدید معرفی کرد.
ال‌جی اخیرا قیمت و تاریخ عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۰ سری نانوسل (LG NanoCell) را مشخص کرده است. این تلویزیون‌های جدید ۱۲ مدل هستند و قابلیت‌های متنوعی دارند و محصولاتی مدرن به‌شمار می‌آیند.

تلویزیون‌های هوشمند نانوسل ال ‌جی

شکل- تلویزیون‌های هوشمند نانوسل ال ‌جی

تلویزیون‌های جدید ال‌جی در اندازه‌های مختلف معرفی شده‌اند؛ از ۴۹ تا ۸۶ اینچ

تلویزیون‌های هوشمند جدید سری نانوسل ال‌ جی از پنل‌های ۸K و ۴K بهره می‌برند، از فناوری HDR پشتیبانی می‌کنند، صدای دالبی اتموس ارائه می‌دهند و با قیمت‌های مختلف روانه‌ی بازار می‌شوند.


ال‌جی اخیرا قیمت و تاریخ عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۰ سری نانوسل (LG NanoCell) را مشخص کرده است. این تلویزیون‌های جدید ۱۲ مدل هستند و قابلیت‌های متنوعی دارند و محصولاتی مدرن به‌شمار می‌آیند. درضمن، امکان تهیه‌ی بزرگ‌ترین مدل از خانواده‌ی جدید تلویزیون‌های نانوسل از چند روز پیش فراهم شده است. تلویزیون‌های نانوسل به پنل‌های باکیفیت و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز هستند و همین موضوع باعث می‌شود قیمت گرانی داشته باشند.

ال‌جی با هدف افزایش تنوع تلویزیون‌هایش، به‌تازگی مشخصات ۱۲ تلویزیون هوشمند جدید را اعلام کرده است که در بین آن‌ها مدلی ۸۶ اینچ به‌نام Nano 90 4K TV دیده می‌شود. این تلویزیون توانسته بود در نمایشگاه CES 2020 جایزه‌ی محصول نوآورانه را کسب کند. به‌علاوه در بین تلویزیون‌های جدید ال‌جی، Nano 99 8K نیز دیده می‌شود که در دو مدل ۶۵ و ۷۵ اینچ دردسترس قرار می‌گیرد. عرضه‌ی این تلویزیون ۸۶ اینچی ۴K ال‌جی از چند روز پیش آغاز شده است؛ با‌این‌حال تلویزیون‌های ۸K یادشده قرار است در ماه‌های مه (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹) و ژوئن (خرداد و تیر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار شوند.
تلویزیون‌های جدید خانواده‌ی نانوسل ال‌جی درحقیقت تلویزیون‌هایی LCD هستند. براساس گفته‌های ال‌جی، تلویزیون‌های LCD مذکور به‌لطف بهره‌گیری از یک لایه ذرات به‌اندازه‌ی یک نانومتر، رنگ‌ها را با دقت بسیار بیشتری از قبل بازتولید می‌کنند.

نکته‌ی بسیار جالب درباره‌ی تلویزیون‌‌های ۸K نانو ۹۹ به پردازنده‌های آن‌ها مربوط می‌شود. این تلویزیون‌ها از پردازنده‌ی آلفا ۹ نسل ۳ استفاده می‌کنند که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است و از آن با نام کامل Alpha 9 Gen 3 AI Processor 8K یاد می‌شود. ال‌جی پیش‌تر از همین پردازنده در تلویزیون‌های OLED سال ۲۰۲۰ خود نیز استفاده کرده است. براساس ادعاهای ال‌جی، پردازنده‌ی آلفا ۹ نسل با استفاده از فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) تجربه‌ی ایدئالی را از تماشای محتوا با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد.

تلویزیون‌های هوشمند نانوسل ال ‌جی

ال‌جی همچنین در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفته است تلویزیون‌های ۸K جدیدش توانسته‌اند با رعایت پیش‌نیاز‌های لازم گواهی رسمی اتحادیه‌ی فناوری مصرف‌کنندگان (CTA) را دریافت کنند و به‌عنوان محصولی ۸K شناخته شوند. این تلویزیون‌ها درکنار تلویزیون‌های ۸K OLED جدید سری ZX ال‌جی جزو نخستین تلویزیون‌های هوشمند دنیا هستند که گواهی اتحادیه‌ی CTA را دریافت می‌کنند و به لوگو رسمی این سازمان، یعنی CTA 8K Ultra HD مجهز می‌شوند. پیش‌نیازهای تلویزیون‌ها برای دریافت گواهی CTA شامل مواردی مثل وضوح نمایشگر و ورودی‌های دیجیتالی و HDR هستند. تلویزیون‌های دارای نشان ۸K باید یک یا تعداد بیشتری درگاه ورودی HDMI با پشتیبانی از وضوح ۷،۸۶۰ در ۴،۳۲۰ و عمق ۱۰ بیت و نرخ فریم ۲۴ و ۳۰ و ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه داشته باشند.

هر دو تلویزیون سری نانو ۹۹ و نانو ۹۰ ۴K از فناوری تاریکی موضعی (Local Dimming) بهره‌مند هستند. این قابلیت که به‌صورت موضعی صفحه‌نمایش را تاریک و روشن می‌کند، باعث می‌شود رنگ مشکی به‌شکل عمیق‌تری به‌نمایش درآید. این قابلیت جالب همچنین باعث بهبود نسبت کنتراست تصویر می‌شود. هر دو تلویزیون ال‌‌جی به‌همراه تلویزیو‌ن‌های سری نانو ۸۵ (Nano 85) و نانو ۸۱ (Nano 81) از تمامی فرمت‌های معروف HDR نظیر HDR 10 و دالبی ویژن (Dolby Vision) پشتیبانی می‌کنند.

افزون‌براین، تلویزیون‌های جدید ال‌جی از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کنند و به قابلیت‌های برجسته‌ی دیگری نیز مجهز شده‌اند که با اتکا به آن‌ها می‌توانند لذت تماشای محتوای بصری نظیر فیلم‌های سینمایی و مسابقات ورزشی و بازی‌های ویدئویی را دوچندان کنند. تمامی تلویزیون‌های سری نانوسل از دستیارهای صوتی هوشمند نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا بهره‌مند هستند. علاوه‌براین، تلویزیون‌های یادشده از ایرپلی ۲ (AirPlay 2) و همچنین هوم‌کیت (HomeKit) پشتیبانی می‌کنند. درضمن، این تلویزیون‌ها از سیستم‌عامل اختصاصی ال‌جی برای تلویزیون‌های هوشمند به‌نام WebOS استفاده می‌کنند.

درادامه، فهرست کامل تلویزیون‌های هوشمند نانوسل ال ‌جی را مشاهده می‌کنید.
تلویزیون‌های ۸K خانواده‌ی نانوسل

نام مدل : ۷۵NANQ99UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۷۵ اینچ

نام مدل : ۶۵NAN099UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۶۵ اینچ

تلویزیون‌های ۴K خانواده‌ی نانوسل

نام مدل : ۸۶NANO90UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۸۶ اینچ
نام مدل : ۷۵NANO90UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۷۵ اینچ
نام مدل : ۶۵NAN9O0UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۶۵ اینچ
نام مدل : ۵۵NANO90UNA اندازه‌ی صفحه‌نمایش: ۵۵ اینچ

تلویزیون‌های خانواده‌ی نانو ۹۰ شامل چهار مدل با اندازه‌های مختلف هستند تا سلایق متنوع کاربران را پوشش دهند. ارزان‌ترین تلویزیون این خانواده ۵۵ اینچی است و با قیمت ۱،۰۴۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. دیگر تلویزیون‌های این سری مدل‌هایی ۶۵ و ۷۵ و ۸۵ اینچی هستند که بزرگ‌ترین مدل آن‌ها ۳،۲۹۹ دلار قیمت دارد و هم‌اکنون به بازار عرضه شده‌اند.

در بین تلویزیون‌های سری نانو ۸۵، بزرگ‌ترین مدل صفحه‌نمایشی ۷۵ اینچ دارد که در اواخر تابستان یا اوایل بهار پیش‌ رو عرضه خواهد شد. قیمت این تلویزیون فعلا مشخص نیست و ال‌جی به‌زودی آن را اعلام می‌کند. همچنین، این سری از تلویزیون‌ها مدلی ۴۹ اینچ دارد که هم‌اکنون در بازار با قیمت ۶۴۹ دلار موجود است. دو مدل دیگر خانواده‌ی نانو ۸۵ اندازه‌ای ۶۵ و ۵۵ اینچ دارند و به‌ترتیب با قیمت ۱،۱۹۹ و ۸۴۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

در انتها به تلویزیون‌های ۴K خانواده‌ی نانو ۸۱ می‌رسیم که در دو مدل دردسترس قرار می‌گیرند. این تلویزیون‌های هوشمند ۶۵ و ۵۵ اینچی هستندو برچسب قیمت آن‌ها به‌ترتیب ۸۹۹ و ۵۹۹ دلار است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم