فناوری Multi View در تلویزیون

تلویزیون های هوشمند سامسونگ از فناوری‌ها و قابلیت‌های متعددی بهره می‌برند که Multi View یکی از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود. در ادامه با این فناوری آشنا می‌شویم.

شکل 1- فناوری Multi View در تلویزیون

با فناوری Multi View در تلویزیون های هوشمند سامسونگ آشنا شوید

اخبار علمی و فناوری – توسعه شبکه جهانی اینترنت و افزایش روزافزون گوشی های هوشمند پای شبکه‌های اجتماعی را بیش از شبکه‌های تلویزیونی در خانه و در میان افراد خانواده باز کرده است و اینجاست که یک تلویزیون باید چیزی فراتر از یک دستگاه برای پخش برنامه‌های تلویزیونی باشد که بتواند همزمان، پاسخگوی خواسته‌های متنوع کاربران خود باشد.

امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگری به انجام همزمان چند کار تمایل دارند، آنها دوست دارند در هنگام تماشای فوتبال یا موقع پخش اخبار شبانه و سریال مورد علاقه‌شان، بتوانند پیام‌های تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را هم دنبال کنند و در چنین شرایطی مجبورند یا برنامه تلویزیونی دلخواه خود را کنار بگذارند و یا از موبایلی با صفحه کوچک برای دیدن فوتبال استفاده کنند که در این میان پیام‌های مهم خود را از دست ندهند.

آشنایی با فناوری Multi View در تلویزیون های هوشمند سامسونگ

فناوری Multi View در تلویزیون های هوشمند سامسونگ دقیقا همان فناوری منحصر به فردی است که تمام خواسته‌های خانواده را یک‌جا در نظر گرفته است.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ می‌توانند چند وظیفه را به طور همزمان انجام دهند. دیگر لازم نیست هر کدام از افراد خانواده به تنهایی با موبایل خود مشغول باشند. اعضای خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر و همزمان در حال دیدن برنامه‌های تلویزیون با در نظر داشتن اولویت‌های‌شان از مشاهده محتوای موبایل خود بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی لذت ببرند.

به اولویت‌هایتان دست نزنید فقط با گوشی ضربه ملایمی به تلویزیون بزنید!
پاسخ به نیازهای متنوع کاربران با استفاده از فناوری Multi View در جدیدترین نسل تلویزیون های هوشمند سامسونگ امکان‌پذیر شده است. برای این کار کافی است در ابتدا با استفاده از فناوری Tap View امکان ارتباط میان تلویزیون و موبایل را به سادگی فراهم ‌کنید. Tap View و Multi View قابلیت‌های جدیدی برای اشتراک‌گذاری صفحه نمایش هستند.

قابلیت Tap View شما را قادر می‌سازد نمایشگر تلفن همراه خود را فقط با یک ضربه روی تلویزیون نمایش دهید. برای استفاده از این قابلیت باید گزینه Tap view را در برنامه SmartThings تلفن همراه خود روشن کنید و سپس به Tap view بروید. تلفن خود را به تلویزیون نزدیک‌تر کنید، سپس هنگامی که پیام مجاز بودن حضور تلفن روی صفحه نمایش ظاهر شد، روی آن ضربه بسیار ملایمی بزنید. در حقیقت Multi View و Tab View به عنوان فناوری‌های استفاده شده در جدیدترین نسل تلویزیون های هوشمند سامسونگ مصداق واقعی یک تیر و چند نشان هستند.

فناوری Multi View در تلویزیون

تماشای همزمان در یک صفحه

شکل2 – تماشای همزمان در یک صفحه

Multi View امکانات زیادی از جمله تقسیم صفحات و مشاهده چندین نوع محتوا به صورت همزمان را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این قابلیت می‌توانید محتوای مورد نظر خود را به صفحه‌های بزرگ و مختلف تقسیم کنید.

با فناوری Multi View می‌توانید در سمت چپ صفحه از منابع مختلفی مانند کارت تلویزیون، پخش‌کننده Blu-ray یا کنسول، بازی تماشا کنید و در همان زمان بیننده محتوای تلفن خود در سمت راست صفحه باشید. ضمنا می‌توانید پس از اتصال، میزان صدا را به دلخواه خودتان تنظیم کنید.

این قابلیت به نام Screen Mirror نیز شناخته می‌شود. به این معنی که محتوایی را که از تلویزیون تماشا می‌کنید در همان طرف قرار می‌گیرد و محتویات موبایل شما به شکل قرینه در مقابل چشمان شما در صفحه تلویزیون نمایان می‌شود. با این قابلیت دیگر لازم نیست از صفحه تلویزیون جدا شوید یا برنامه تلویزیون خود را قطع کنید تا گوشی و پیام‌هایتان را چک کنید.

همچنین قابلیت فناوری Multi View در صفحه بزرگ تلویزیون های هوشمند سری QLED آسان و لذت‌بخش است چون شما صفحه نمایشی بسیار با کیفیت در اختیار دارید.

قابلیت Multi View به شما این اجازه را هم می‌دهد که تنها محتوای موبایل خود را روی تلویزیون پخش کنید و از تماشای آنها روی صفحه نمایشی با کیفیت و بزرگ تر لذت ببرید.

همه چیز تحت کنترل شماست

قابلیت Multi View

با قابلیت Multi View شما می‌توانید اندازه‌های هر دو صفحه را متناسب با ترجیح و علاقه خودتان تنظیم کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پنجره کوچک‌تری در گوشه سمت راست بالا قرار دهید یا صفحه را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

این تلویزیون‌ها دارای حالت PIP (تصویر در تصویر) نیز هستند در این حالت می توانید موقعیت صفحه کوچک‌تر را هنگامی که در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود انتخاب کنید. می‌توانید گوشه سمت چپ یا راست بالا یا پایین صفحه را برای صفحه کوچک‌تر انتخاب کنید. این تنظیمات همگی قابل تغییر هستند و به آسانی می‌توانید آن‌ها را بنا به نیاز خود تنظیم کنید.

نکته جالب این که در زمان تقسیم صفحه تلویزیون به دو قسمت خروجی صدا هم قابل تقسیم است و کاربران تلویزیون و موبایل هر کدام از طریق هدفون می‌توانند صدای ویدئو خود را بشنوند.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ دارای اپلیکیشن‌ها و مرورگر قدرتمند و سریعی هستند که کاربران خانگی می‌توانند به راحتی با آن بخش گسترده‌ای از فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند. این در حالی است که این تلویزیون‌ها همزمان اولویت‌های یکایک اعضای خانواده را هم در نظر گرفته است. برای مثال زمانی که همسرتان در حال تماشای نمایش تلویزیونی دلخواهش است یا فرزندتان با دستگاه‌های صوتی وایرلس یا بلوتوث در حال تماشای کلیپ‌های اینستاگرامش است شما هم می‌توانید از صفحه بزرگ تلویزیون هوشمند سامسونگ خود برای دیدن برنامه‌های مطلوب خودتان استفاده کنید.

قابلیت فناوری Multi View در برخی از مدل‌های جدید و منتخب تلویزیون های هوشمند سامسونگ مثل سری T از تلویزیون های QLED این شرکت قابل دسترس است.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم