نوار نوری Philips Hue Play

فیلیپس در جریان برگزاری مراسم ایفا ۲۰۲۰ از نوار نوری جدیدی با نام Philips Hue Play پرده‌برداری کرد که تجربه‌ی تماشای محتوای بصری را بسیار جذاب‌تر می‌کند.

شکل - نوار نوری Philips Hue Play

نوار نوری Philips Hue Play برای تلویزیون های هوشمند معرفی شد

فیلیپس در مراسم ایفا ۲۰۲۰ از عرضه‌ی نوار نوری جدید و جذابی خبر داد که متشکل‌از چراغ‌های رنگی است و به‌گونه‌ای ساخته شده که در بخش پشتی تلویزیون هوشمند شما قرار بگیرد. نوار نوری فیلیپس هیو (Philips Hue) بر اساس آنچه روی تلویزیون درحال پخش است تغییر رنگ می‌دهد و جلوه‌ی بسیار جذابی روی دیوار پشت تلویزیون ایجاد می‌کند تا بیشتر در محتوای درحال پخش غوطه‌ور شوید.

این نخستین باری نیست که فیلیپس، نوار نوری عرضه می‌کند و پیش‌تر شاهد عرضه‌ی محصولاتی مشابه در قالب خانواده‌ی فیلیپس هیو بوده‌ایم؛ بااین‌حال نوار نوری جدید فیلیپس که با نام Philips Hue Play شناخته می‌شود می‌تواند در بخش‌های مختلف خود، رنگ‌های مختلفی به‌نمایش بگذارد. این درحالی است که مدل‌های پیشین صرفا محدود به یک رنگ بودند. درواقع فیلیپس می‌گوید تک‌تک چراغ‌های LED داخل این نوار نوری توانایی نمایش رنگ‌های متفاوت را نسبت‌به چراغ‌های دیگر دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، این جلوه‌ی نوری جالب درنهایت تجربه‌ی تماشای محتوای ویدئویی را روی تلویزیون‌های هوشمند جذاب‌تر می‌کند.

نوار نوری Philips Hue Play

همچنین نسل جدید نوارهای نوری فیلیپس هیو دارای براکت‌های نصب با طراحی مدور است تا بهتر بتواند در پشت تلویزیون جای بگیرد. نوار نوری فیلیپس می‌تواند با محتوای تلویزیون‌هایی که حداقل ابعاد ۵۵ اینچ دارند هماهنگ شود.

به‌منظور به‌راه‌انداختن نوار نوری جدید فیلیپس هیو به برخی تجهیزات اضافی نیاز پیدا می‌کنید. این نوار نوری برای کار کردن روی تلویزیون‌های هوشمند به دستگاهی ۶۰ دلاری با نام Hue Bridge نیاز دارد و افزون‌بر آن، به سینک باکس ۲۳۰ دلاری Philips Hue Play HDMI هم نیاز پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید از نوار نوری موربحث در مانیتور رایانه استفاده کنید موظفه‌به تهیه‌ی Hue Bridge و نصب اپلیکیشن Philips Hue Sync هستید. قطعات موردنیاز برای قرار دادن نوار نواری فیلیپس در بخش پشتی تلویزیون یا مانیتور، درون جعبه‌ی آن قرار دارند.

شکل2 – نسل جدید نوارهای نوری فیلیپس

شرکت Signify که سازنده‌ی سیستم نوری هیو است، طی چند وقت اخیر تلاش‌های زیادی برای تولید محصولات نوریِ باکیفیت انجام داده. Signify سال‌ها است تجهیزاتی نوری با هدف سرگرمی می‌سازد و شرکتی نوپا به‌حساب نمی‌آید. ایده‌ی اصلی تولید محصولات این‌چینی این است که فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی، کاربر را بیشتر در خود غوطه‌ور کنند و لذت بیشتری به او بدهند. این نوع سیستم‌های نوری رنگ‌هایی را که درون صفحه‌نمایش دیده می‌شوند به دنیای واقعی می‌آورند و حس واقع‌گرایانه‌تری ارائه می‌دهند.

نویسنده‌ی رسانه‌ی ورج می‌گوید به‌شکلی محدود این محصول را مشاهده کرده و با چشمان خود دیده است که به‌خوبی کار می‌کند. او می‌گوید اگر چراغ‌های نوار نوری جدید فیلیپس با سرعت بیش از حد تغییر رنگ دهند می‌توانند باعث حواس‌پرتی شوند. نوار نوری جدید فیلیپس در طول‌های مختلف برای تلویزیون‌های هوشمند دارای ابعاد ۵۵ تا ۸۵ اینچ با قیمت ۲۰۰ تا ۲۴۰ دلار به‌فروش می‌رسد. فیلیپس قصد دارد این محصول را ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۵ مهر ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا کند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم