اندروید ۱۱ برای تلویزیون های هوشمند

گوگل از انتشار اندروید ۱۱ برای تلویزیون‌های هوشمند در ماه‌های آتی خبر می‌دهد. این نسخه از اندروید قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که مخصوص تلویزیون‌های هوشمند هستند و در گوشی پیدا نمی‌شوند.

شکل - اندروید 11 برای تلویزیون های هوشمند

اندروید ۱۱ برای تلویزیون های هوشمند معرفی شد

گوگل از انتشار اندروید ۱۱ برای تلویزیون‌های هوشمند در ماه‌های آتی خبر می‌دهد. این نسخه از اندروید قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که مخصوص تلویزیون‌های هوشمند هستند و در گوشی پیدا نمی‌شوند.

در فاصله‌ای نسبتا کوتاه پس از انتشار رسمی اندروید ۱۱ (Google Android 11) برای گوشی‌های هوشمند، گوگل اعلام کرد این سیستم‌عامل را برای تلویزیون های هوشمند هم دردسترس قرار می‌دهد. نسخه‌ی تلویزیون اندروید ۱۱ گوگل اکثر قابلیت‌های نسخه‌ی موبایلی این سیستم‌عامل را دارد و باعث می‌شود تجربه‌ی کار با تلویزیون‌های هوشمند بهبود پیدا کند. گوگل تلاش کرده است در جدیدترین نسخه‌ی اندروید TV روی امنیت و حریم خصوصی مانور خاصی بدهد. به‌علاوه، ابزارهای توسعه‌دهنده‌ی مربوط به اندروید ۱۱ مخصوص تلویزیون بهبود پیدا کرده‌اند. این نسخه از اندروید ۱۱ قابلیت‌های خاصی دارد که با فرم‌فاکتور تلویزیون‌های هوشمند سازگارند و در گوشی‌ها پیدا نمی‌شوند.

اندروید ۱۱ برای تلویزیون های هوشمند

هنگام معرفی نسخه‌ی اندروید ۱۱ برای تلویزیون، گوگل اعلام کرد این سیستم‌عامل ازلحاظ نحوه‌ی عملکرد، بهبودهای محسوسی به‌خود دیده و اکنون می‌تواند بهتر از قبل، حافظه‌ی دستگاه را مدیریت کند. اهالی مانتین‌ویو به مبحث حریم خصوصی نیز اهمیت ویژه‌ای داده و گفته‌اند مجوزهایی که یک‌بار صادر می‌شوند (مجوزهای یک‌بار مصرف)، از نسخه‌ی موبایلی اندروید ۱۱ به این نسخه‌ی جدید نیز می‌آیند. نسخه‌ی جدید اندروید ۱۱ فریم‌ورکی برای دکمه‌های فیزیکی قطع‌کردن صدای میکروفون را شامل می‌شود که به‌طور ویژه برای سازگاری بهتر با تلویزیون‌های مجهز به میکروفون‌های دوربرد طراحی شده است.

علاوه‌براین، گوگل از بهبود توانایی‌های اندروید ۱۱ درزمینه‌ی پخش محتوای چندرسانه‌ای خبر داده و اعلام کرده است نسخه‌ی تلویزیون اندروید ۱۱ از فناوری Auto Low Latency Mode و دی‌کُدینگ محتوای چندرسانه‌ای با تأخیر پایین بهره می‌برد. ناگفته نماند فریم‌ورک Tuner با CAS بهبودیافته نیز در اندروید ۱۱ حضور دارد.

در بخش توضیحات اندروید ۱۱ برای تلویزیون، گوگل بیان کرد این سیستم‌عامل قابلیت‌های جدیدی درزمینه‌ی کلیدهای بیداری (Wake Keys) و حالت بوت بدون صدا (Silent Boot) برای به‌روزرسانی‌های سیستم دارد. بااین‌حال، یکی از تغییرات مهم اندروید ۱۱ پشتیبانی گسترده‌تر از انواع گیم‌پدها است. این قابلیت برای کسانی بسیار کاربردی خواهد بود که مشترک سرویس بازی گوکل استیدیا هستند. گوگل در بیانیه‌‌اش اعلام کرد در حال همکاری تنگاتنگ با تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند است تا نسخه‌ی جدید اندروید را در ماه‌های آینده منتشر کند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم