نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی

انویدیا و ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ از نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان رونمایی کردند. در ادامه شاهد جزئیات چشمگیر نمایشگر ۵۰۰ هرتزی Asus ROG Swift 500Hz باشید.

شکل- نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی

نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان، محصول همکاری ایسوس و انویدیا معرفی شد.

انویدیا و ایسوس به تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان با فناوری G-Sync به نام ROG Swift 500Hz را معرفی کرده‌اند. درحالی که پیش‌تر در سال جاری میلادی نمونه اولیه یک مانیتور گیمینگ ۵۰۰ هرتزی توسط یک شرکت چینی به نمایش گذاشته شده بود، ایسوس حالا وعده عرضه این مانیتور ۵۰۰ هرتزی ۲۴ اینچی ۱۰۸۰p با پنل TN را داده که برای بازی‌های Esports طراحی شده است. با این حال، هنوز تاریخ عرضه یا قیمت این مانیتور مشخص نیست.

این درحالی است که این دو شرکت دو سال قبل در نمایشگاه CES 2020 نیز از یک مانیتور گیمینگ ۳۶۰ هرتزی مختص به ورزش‌های الکترونیک رونمایی کرده بودند. گیمرهای پی‌سی همواره مانیتورهای گیمینگ ۱۴۴ هرتزی را ترجیح داده‌اند و حتی تا به امروز مانیتورهای ۲۴۰ هرتزی چندان فراگیر نشده‌اند. اکنون ایسوس و انویدیا با ارائه نرخ تازه سازی ۵۰۰ هرتزی برای این مانیتور جدید، پا را حتی فراتر گذاشته‌اند و انویدیا مدعی شده است که برای آن دسته از گیمرهایی که بهترین تجربه ممکن از بازی را می‌خواهند، تفاوت این مانیتور با سایر نمایشگرها آشکار خواهد بود.

ویژگی‌های نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان


انویدیا برای اثبات این موضوع از دوربین Phantom VEO 640S بهره گرفته که با رم ۷۲ گیگابایتی خود، گیم‌پلی بازی Valorant را تا ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه ضبط کرده است. طبق ادعای این شرکت، نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی جهان به لطف انیمیشن‌های روان‌تر خود پیگیری هدف را آسان‌تر می‌کند و با کاهش گوستینگ (Ghosting) یا همان باقی‌ماندن رد پیکسل‌ها پشت اشیای در حال حرکت، حواس‌پرتی هنگام بازی را به حداقل می‌رساند. نکته کلیدی رفرش ریت بالا، کاهش تاخیر (Latency) است و انویدیا می‌گوید که با مانیتور ۵۰۰ هرتزی ROG Swift، سریع‌تر از سایر بازیکنانی که از مانیتور ۲۴۰ یا ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کنند متوجه سرک کشیدن یک بازیکن از سنگر خود خواهید شد.

واضح است که یک مانیتور فوق‌العاده سریع با نرخ تازه سازی ۵۰۰ هرتزی، به یک کامپیوتر گیمینگ و کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارد. با توجه به شایعات اخیر، انویدیا در تابستان پیش رو کارت گرافیک نسل جدید RTX 4090 را روانه بازار می‌کند که مکملی ایده‌آل برای مانیتور ۵۰۰ هرتزی ایسوس خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، این مانیتور رزولوشن ۱۰۸۰p را ارائه می‌دهد و این یعنی بازی‌هایی نظیر CS:GO ،Valorant و Overwatch باید قادر به دستیابی به نرخ فریم لازم جهت بهره‌گیری از ظرفیت این مانیتور ۵۰۰ هرتزی باشند.

نخستین مانیتور ۵۰۰ هرتزی دنیا از فناوری اندازه‌گیری لتنسی انویدیا با نام Reflex Analyzer و حالت G-Synch مختص به ورزش‌های الکترونیکی بهره می‌برد. حالت ارتعاش (Vibrance) قابل تنظیم نیز اجازه عبور نور بیشتری از میان کریستال‌های LCD را می‌دهد. علاوه بر این‌ها، این پنل از فناوری E-TN بهره‌مند شده است که به گفته ایسوس، ۶۰ درصد زمان پاسخگویی بهتری را نسبت به پنل‌های TN استاندارد با خود به دنبال می‌آورد.

The world’s first 500 Hz monitor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم