بازی ابری ایکس باکس

مایکروسافت اعلام کرده که در پایان این ماه، امکان اجرای بازی ابری ایکس باکس بر روی تلویزیون جدید سامسونگ را به صورت استریم و بدون داشتن کنسول را فعال خواهد کرد.

شکل- بازی ابری ایکس باکس

بازی ابری ایکس باکس و سامسونگ

اخبار جدید-مایکروسافت قصد دارد سرویس بازی ابری خود را تا می‌تواند وارد تلویزیون‌های بیشتری کند. امروز نیز مایکروسافت اعلام کرده که در پایان این ماه، امکان اجرای بازی ابری ایکس باکس بر روی تلویزیون جدید سامسونگ را به صورت استریم و بدون داشتن کنسول را فعال خواهد کرد. سرویس استریم ابری مایکروسافت امروز به دو کشور جدید نیز وارد خواهد شد.

شروع سرویس دهی از تابستان در ۲۷ کشور
از تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، Xbox Cloud Gaming از طریق یک نرم افزار در تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ در دسترس خواهد بود. مجموعه‌ای از بازی‌های جدید که با کنترلرهای بلوتوث ایکس باکس و پلی استیشن سازگار خواهند بود. سامسونگ نیز این سرویس را در ۲۷ کشور از جمله آرژانتین و نیوزلند عرضه خواهد کرد که می‌توانند بازی‌های ابری را روی ایکس باکس، رایانه شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه دریافت کنند.

Xbox Cloud Gaming

کاربران از طریق Samsung Gaming Hub به این سرویس دسترسی خواهند داشت، جایی که به سرویس‌های بازی ابری مانند Nvidia GeForce Now، Google Stadia و Utomik می‌پیوندند. این تلویزیون‌ها دارای قابلیت بهبود حرکت و فناوری‌های دیگری هستند که می‌تواند کیفیت تصویر را بهبود بخشد و تأخیر را به حداقل برساند.

از سرویس دهی به تلویزیون‌های هوشمند تا ساخت دانگل ویژه بازی ابری
با توجه به استقبال گسترده و عدم وابستگی این سرویس به کنسول، وارد کردن بازی‌های ابری به تلویزیون‌ها می‌تواند برای مایکروسافت مفید باشد. با این حال، مشترکینی که سرویس Game Pass را برای تلویزیون‌های جدید خود خرید می‌کنند، احتمالاً قبلا همان بازی‌ها را بر رروی Xbox یا PC انجام داده‌اند. اما با این حال مایکروسافت بازهم امیدوار است با معرفی یک برنامه تلویزیونی هوشمند، و اجرای بازی ابری ایکس باکس روی تلویزیون سامسونگ، بتواند مشتری‌های بالقوه‌ای را برای سرویس Game Pass خود به دست بیاورد. از سوی دیگر آنها در حال کار بر روی یک دانگل استریم ارزان قیمت هستند، دستگاه‌ی که با قیمت بسیار پایین، که بتواند رابطی بین سرویس بازی ابری و تلویزیون شود، اما چنین دستگاهی به زمان بسیار بیشتری برای توسعه نیاز دارد.

مایکروسافت همچنین بیان کرده که اواخر امسال، به مشترکین Game Pass Ultimate اجازه می‌دهد تا بازی‌های خاصی را در کتابخانه خود از فضای ابری انجام دهند، بازی‌هایی که حتی در سرویس Game Pass وجود ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این شرکت برای آن برنامه‌ریزی کرده است، نمایش بازی‌های مستقل در حال توسعه است. در این بیانیه آمده است که این پروژه تلاش خواهد کرد تا هیجان پخش دموهای بازی‌های در حال توسعه را مانند رویداد E3 ممکن کند، رویدادهایی که در چند سال گذشته نادر بوده‌اند.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم