Game Pass ایکس باکس

سرویس Game Pass ایکس باکس ماه آینده به تلویزیون‌های سامسونگ خواهد آمد تا کاربران تنها با نصب یک گیم پد، بتوانند بدون کنسول بازی کنند!

شکل - Game Pass ایکس باکس

سرویس Game Pass ایکس باکس از ماه آینده به تلویزیون‌های سامسونگ می‌آید

اخبار علمی و فناوری

ایکس باکس از سال گذشته، در حال فراهم کردن امکان انتقال سرویس Game Pass Ultimate به تلویزیون‌های هوشمند بوده و به‌نظر می‌رسد این ویژگی از سال جاری برای تلویزیون‌‌ و مانیتورهای سامسونگ برقرار خواهد شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا به وسیله پخش عناوین از فضای ابری و بدون نیاز سخت‌افزار اضافی، به غیر از گیم‌پد متصل به بلوتوث به انجام بازی‌ بپردازند. حتی با استفاده از یک کنترلر پلی‌استیشن نیز می‌توان این کار را انجام داد.

قابلیت های جدید سرویس Game Pass ایکس باکس

برخی از مدل‌های تلویزیون های هوشمند ۲۰۲۲ سامسونگ در حال حاضر از خدمات پخش بازی از جمله Google Stadia و Geforce Now انویدیا پشتیبانی می‌کنند. این غول کره‌ای در ماه ژانویه یک سرویس Gaming Hub را برای تلویزیون های خود راه‌اندازی کرده و برنامه Xbox نیز با توجه به تمرکز آن بر سرویس‌های ابری، برای این پلتفرم ارائه خواهد شد. ایکس باکس یکی از بزرگ‌ترین منابع بازی‌های ابری را با بیش از ۲۵ میلیون مشترک از طریق سرویس Game Pass در اختیار دارد. با این‌حال، همه این کاربران در سطح Ultimate نیستند که قابلیت‌های پخش را باز می‌کند.

کتابخانه سرویس Game Pass صدها بازی برای پخش در دسترس داشته و ایکس باکس آن‌را به مکانی تبدیل کرده که عناوین بزرگ شخص اول خود را طی روز اول در این سرویس منتشر کند. در دستگاه‌های سامسونگ، برنامه Xbox از هدست‌ها و گیم‌پدهای بلوتوث از جمله کنترلر بی‌سیم ایکس باکس، DualShock 4 و Dualsense پلی‌استیشن پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، هیچ به‌روزرسانی در سرویس پخش اختصاصی که ایکس‌باکس سال گذشته در کنار برنامه تلویزیون هوشمند روی آن کار میکرد، منتشر نشده است.

ایکس باکس برای ماه‌های آینده، برنامه‌های بزرگ‌تری را برای سرویس Game Pass در سر دارد. این شرکت در اواخر سال جاری قصد دارد این امکان را برای مشتریان Ultimate اضافه کند تا بازی‌های انتخابی که خارج از کتابخانه Game Pass خریداری می‌کنند را به‌صورت استریم پخش کنند. دقیقا مشخص نیست که این مورد به چه صورت کار می‌کند و احتمالا برای عناوینی که کاتالوگ Game Pass را ترک کرده، اما در اکوسیستم Xbox باقی می‌مانند، اعمال خواهد شد. با این‌حال، این ویژگی هم‌چنین می‌تواند شامل بازی‌هایی از توزیع‌کنندگان ثالث نیز باشد.

بازی های ابری ایکس باکس

در پاسخ به درخواست شفاف‌سازی، سخنگوی ایکس‌باکس گفت:

قصد ما این است که در اواخر امسال قابلیت مذکور را برای اعضای سرویس Xbox Game Pass Ultimate ارائه کنیم تا کاربران بتوانند بازی‌های منتخبی را از حافظه ابری که از قبل در اختیار داشته یا خارج از این سرویس خریداری کرده‌اند، اجرا کنند. هم‌چنین برای سال آینده نیز، بازی‌های اختصاصی بیش‌تری را تحت پوشش این سرویس قرار خواهیم داد.

ایکس‌باکس بازی‌های ابری را در ۹ ژوئن به دو کشور جدید (آرژانتین و نیوزلند) می‌آورد. این شامل دسترسی به کتابخانه استریم ایکس باکس و فورتنایت خواهد بود. با توجه به همکاری Xbox و Epic Games، فورتنایت در ماه می به سرویس ابری ایکس باکس اضافه می‌شود و این بازی به صورت رایگان و بدون اشتراک در دسترس قرار می‌گیرد. ایکس‌باکس هم‌چنین اعلام کرد که علاقه‌مند است عناوین رایگان دیگری را به شبکه ابری خود اضافه کند.

طی یک سال آینده، این سرویس هم‌چنین قصد دارد سیستمی را آزمایش کند که به چندین پروفایل اجازه خواهد داد تا به‌طور هم‌زمان بتوانند تحت یک اشتراک واحد از سرویس Game Pass بازی کنند. این قابلیت ابتدا در کلمبیا و ایرلند آزمایش خواهد شد و مدیران ایکس باکس آن را به عنوان یک ویژگی جدید بالقوه به سرویس خود اضافه خواهند گرفت.

Xbox Game Pass Service

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم