تنظیمات تلویزیون سامسونگ

در این مطلب به آموزش تنظیمات تلویزیون های سامسونگ برای دست‌یابی به بهترین کیفیت تصویر ممکن برای تماشای فیلم و بازی می‌پردازیم.

شکل - تنظیمات تلویزیون سامسونگ

با این تنظیمات، بهترین کیفیت تصویر را در تلویزیون های سامسونگ دریافت کنید

عواملی مانند کیفیت ساخت، طراحی جذاب و کیفیت تصویر باعث شده تا سامسونگ در طول ۵۰ سال فعالیت خود در صنعت تلویزیون، به عنوان یکی از برندهای شاخص، کارنامه درخشانی را از خود برجای بگذارد. با این حال، با پیشرفت‌های متوالی در فناوری‌هایی مانند گرافیک بازی و جلوه‌های ویژه فیلم‌ها، حتی برترین تلویزیون‌های این غول کره‌ای نیز می‌توانند از بهبودهایی جزئی برای تولید بهترین کیفیت تصویر ممکن استفاده کنند.

اگر تا به حال تنظیمات تلویزیون خود را تغییر نداده‌اید، این کار ممکن است در نگاه اول ترسناک و پیچیده به نظر برسد. با این حال، در ادامه سعی داریم با آموزشی مختصر، شما را با تنظیمات صحیح تلویزیون های سامسونگ که از طریق آن، بهترین کیفیت تصویر را به ارمغان می‌آورند، آشنا کنیم.

چه بخواهید یک بازی PS5 با گرافیک بالا را اجرا کرده یا سریال جدید House of the dragon را تماشا کنید، تنظیماتی برای تلویزیون شما وجود دارند که با تغییر آن می‌توان به بهترین کیفیت تصویر ممکن رسید. با اینکه در وهله اول ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما تغییرات ظریف و جزئی در میزان نور و کنتراست می‌توانند تفاوت‌های بزرگی را در کیفیت تصویر ایجاد کنند و به طور بالقوه مشاهده صحنه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار دهند.

تنظیمات تلویزیون سامسونگ

تنظیمات بهترین کیفیت تصویر در تلویزیون‌ های ۴K سامسونگ

اگر از یک تلویزیون سامسونگ با رزولوشن ۴K استفاده می‌کنید، احتمالا از بهبودها و ارتقای کلی آن نسبت به نمونه قدیمی‌تری که در اختیار داشته‌اید، آگاه هستید. به نقل از سامسونگ، یک تلویزیون ۴K در مقایسه با نمونه فول اچ‌دی، چهار برابر تعداد پیکسل بیشتری را ارائه می‌دهد.

با این حال، برای رسیدن به حداکثر کیفیت خروجی در یک تلویزیون ۴K، به محتوای ۴K نیز نیاز دارید و متاسفانه، بسیاری از رویدادهای ورزشی، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی با این وضوح فیلم‌برداری و پخش نمی‌شوند. یکی از بهترین بخش‌های تلویزیون‌ های جدید ۴K سامسونگ، توانایی آنها در ارتقای محتوای استاندارد اچ‌دی است. این فناوری که Upscaling نام دارد، با استفاده از هوش مصنوعی، وضوح ویدیوهای با کیفیت پایین را تا سطح نزدیک به ۴K ارتقا می‌دهد.

با این وجود، در حالی‌که این قابلیت در تلویزیون‌های ۴K سامسونگ به طور پیش‌فرض فعال است، اما شما نیز می‌توانید با طی مراحلی ساده و با افزایش وضوح تلویزیون خود، بهترین تصویر ممکن را دریافت کنید.

دکمه هوم ریموت کنترل خود را فشار دهید.
مسیر All Settings > Picture > Expert Settings را طی کنید.
اسکرول کنید تا تنظیمات Sharpne

ss را پیدا کرده و مقدار آن را بالا ببرید.
لازم به ذکر است که این تنظیم باعث نخواهد شد تا محتوای استاندارد HD در وضوح ۴K نمایش داده شود، اما می‌تواند با افزودن وضوح به رنگ‌ها و اشکال متضاد، به افزایش کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ شما کمک کند. اگر با تیرگی یا تاری تصویر در تلویزیون خود مشکل دارید نیز این تغییر، ارزش امتحان کردن را دارد.

افزایش وضوح تلویزیون

بهترین تنظیمات برای تماشای فیلم در تلویزیون های سامسونگ

اگر تا به حال به تماشای فیلمی نشسته‌اید و متوجه شده‌اید که در برخی صحنه‌ها به دلیل نور بسیار کم، تقریبا نمی‌توانید ببیند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، شما تنها نیستید. در حالی که ممکن است خاموش کردن چراغ‌های اتاق و نزدیک شدن به صفحه‌نمایش مدنظر باشد، اما طبق این آموزش، گام‌های دیگری نیز برای بهبود تجربه تماشای شما وجود دارند.

دکمه هوم ریموت کنترل خود را فشار دهید.
مسیر All Settings > Picture > Expert Settings را طی کنید.
اسکرول کنید تا گزینه‌های brightness، contrast و backlight را پیدا کنید. سپس مقدار هریک را بالا ببرید.
با این حال، اگر دوست دارید تجربه‌ای سینمایی داشته باشید و قصد دارید از تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مانند تجربه حضور در سالن سینما لذت ببرید، می‌توانید حالت Filmmaker را فعال کنید. این ویژگی تمامی تنظیمات تصویر را غیرفعال کرده و محتوا را بدون تغییر باقی می‌گذارد.

دکمه هوم ریموت کنترل خود را فشار دهید.
مسیر All Settings > Picture > Expert Settings را طی کنید.
حالت Filmmaker را پیدا کرده و فعال کنید.
در حالی‌که فعال‌سازی این حالت، می‌تواند یک ابزار عالی برای غوطه‌ور شدن در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی باشد، اما باید توجه داشته باشید که قابلیت مذکور، ممکن است باعث تاریک شدن محتوا شود. بنابراین بهتر است این گزینه را صرفا برای فضای تاریک انتخاب کنید.

بررسی تلویزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم