نمایشگرهای QD-OLED

سامسونگ روی تولید نمایشگرهای QD-OLED تمرکز می‌کند
سامسونگ در تلاش است پنل‌های بهینه ‌ترشده‌ی نسل بعدی QD-OLED را جایگزین نمایشگرهای مرسوم OLED کند.

نمایشگرهای QD-OLED

شکل - نمایشگرهای QD-OLED

سامسونگ روی تولید نمایشگرهای QD-OLED تمرکز می‌کند

اخبار علمی و فناوری – سامسونگ در تلاش است پنل‌های بهینه ‌ترشده‌ی نسل بعدی QD-OLED را جایگزین نمایشگرها یا پنل های مرسوم OLED کند.
چندی پیش، خبری منتشر شد که سامسونگ به کار تولید نمایشگرهایی با پنل LCD تا پایان سال ۲۰۲۰ در چین و کره‌جنوبی پایان خواهد دارد. گویا دلیل این امر کاهش شدید تقاضا برای تولید نمایشگرهایی با پنل LCD است.

حال به نظر می‌رسد سامسونگ در نظر دارد روی تولید پنل‌هایی با تکنولوژی QD-OLED تمرکز کند. طبق مطالعات، عمر مفید پنل‌های QD-OLED به یک‌میلیون ساعت می‌رسد و تکنولوژی‌های به‌کاررفته در آن درمقایسه‌با پنل‌های مرسوم OLED به‌روزتر است. برای مثال، به‌جای استفاده از کادمیوم که استشمام آن برای انسان بسیار خطرناک است، از فسفید ایریدیم استفاده شده است.

نمایشگرهای QD-OLED


از برتری‌های نمایشگرهایی مجهز به پنل QD-OLED درمقایسه‌با پنل‌های OLED می‌توان به برخورداری از گاموت یا طیف رنگی وسیع‌تر و بهبود عملکرد تلویزیون یا نمایشگر در میزان ارائه‌ی روشنایی تصویر اشاره کرد. از زمانی‌که تکنولوژی ساخت پنل‌های OLED با کوانتوم دات ادغام شد، پنل‌های OLED با قابلیت انعکاس تنها یک نور توانستند به کاهش هزینه تولید کمک شایانی کنند. در پنل‌های QD-OLED که نسل جدید پنل‌های OLED محسوب می‌شوند، از چنین فرایندی بهره گرفته شده و حتی شاهد کاهش بیشتر هزینه‌ی تولید هستیم.


ماه اکتبر، مقام‌های سامسونگ اعلام کردند بودجه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است که در پنج سال آینده، خط‌ تولید LCD در یکی از مجموعه کارخانه‌های کره‌جنوبی به تولید نمایشگرهای کوانتوم دات ارتقا یابد. این در حالی‌ است که پنل‌های QD-OLED نویدبخش تکنولوژی‌های کاربردی در محصولات آینده هستند؛ اما همچنان محصولی آزمایشگاهی محسوب می‌شوند و تا تولید انبوه راه درازی در پیش دارند.

به‌نظر می‌رسد تولید پنل‌های QD-OLED درمقایسه‌با پنل‌های مرسوم OLED هزینه کمتری داشته باشند؛ اما مشکل در تولید انبوه است و هنوز خط‌تولید به تعداد کافی برای تولید انبوه چنین پنل‌هایی راه‌اندازی نشده است. البته سامسونگ این مشکل را به‌سرعت رفع خواهد کرد.

source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم